Din produkt är lagd i varukorgen
Fortsätt handla
Gå till kassan

Kundtjänst: 020 -10 44 40

Kundtjänst

[email protected]

Besök kundtjänstsidan

Telefontider: helgfri mån-tors: 10-17, fre 10-16
(lunchstängt mellan 12.30-13.30)

Varför välja oss Frakt fr. 79 kr
Varför välja oss Fri retur
Varför välja oss Öppet köp 90 dagar
0

Favoriter

Du har inga favoriter än
Visa alla/Dela

Vanliga frågor och svar

Här kan du läsa svar på vanligt förekommande frågor och du hittar även länkar till informativa produktguider. Hittar du inte svar på dina fråga är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

 

Hur fungerar frakten och vad kostar det?


 

Så funkar det

Alla mattor skickas med DHL. Mattor med en bredd på upp till 150 cm skickas till ombud (DHL Service Point) och kostar 79 kr. Mattor med en bredd över 150 cm skickas med hemleverans hem till dig som kund* och kostar 198 kr. DHL kontaktar dig för att boka en tid då det passar om leveransen är en hemleverans. Om du inte vill ha din beställning med hemleverans i de fall måtten är förstora för att levereras till Service point-ombud kan du välja att hämta upp på närmaste DHL-terminal. För att välja upphämtning på terminal väljer du Hemleverans men anger senare till DHL att du vill hämta på terminal.

*Undantaget är mattor som går att vika ihop (Exempelvis trasmattor, koskinn och vissa orientmattor. Dessa skickas till Service point-ombud) och kostar då 79 kr i frakt.

Hemleverans

Du har alltid möjlighet att välja till hemleverans mot en något högre fraktkostnad även för mindre mattor som normalt sett skickas till Service point-ombud. Mattor med en bredd över 150 cm skickas alltid direkt hem till dig utan att du behöver välja till eller betala extra för detta. 

Hämta på terminal

Du har alltid möjlighet att själv hämta din beställning på terminalen även om beställningen är tänkt att köras ut. Detta kan ibland vara smidigt om du inte har möjlighet att passa en tid hemma och om du har relativt nära till terminalen.

Företagsleverans

Beställer du till ditt företag kan du välja företagsutkörning. Din beställning levereras då dagtid mellan 8-16 och ingen avisering kommer att ske. Adressen som din beställning ska levereras till måste vara bemannad. 

 

Hur långt öppet köp har ni?


 

Vi har öppet köp i 90 dagar och fri returfrakt. (Öppet köp gäller ej heltäckningsmattor, metervara eller specialbeställningar)

 

Hur lång är leveranstiden?


 

Alla beställningar som läggs innan kl 13.00 mån-fre och som är märkt som "Lagervara" skickas normalt samma dag. Din order levereras med DHL och är framme inom 1-4 arbetsdagar. På varor som inte är lagervaror ser du leveranstiden angiven på respektive vara. 

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?


 

Du kan välja att betala din beställning med kort (Visa, Mastercard och American Express), internetbank (Nordea, Swedbank, SEB, Handelsbanken), faktura, delbetalning och Klarna Direkt. Alla våra betalningar hanteras via Klarna Checkout.

 

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?


 

Ja det går bra. Alla våra fakturor går via företaget Klarna. När du har fått din faktura (som skickas till din mail) så kan du gå in på Klarna.se och flytta fram förfalldatumet med upp till 10 dagar.

 

Hur fungerar retur och vad kostar returfrakt?


 

Returfrakten är helt gratis. Hela köpbeloppet betalas tillbaka inklusive ursprungsfrakten och eventuell fakturaavgift. Du får en returfraktsedel från oss som du använder för att skicka tillbaka mattan eller mattorna med genom DHL. 

Vänd dig alltid till oss innan du returnerar din vara. Du får en förtryckt fraktsedel från oss som du sedan använder för din retur. Om du fick din order hemlevererad kommer DHL, efter bokning, att hämta mattorna hemma hos dig eller företaget för leverans till oss på Kilands mattor. Hämtade du ut din order på ett Servicepoint-ombud lämnar du in din order för retur på samma ombud eller ett annat om du hellre vill det. Betalade du med kort för vi tillbaka pengarna till ditt konto, valde du faktura makulleras din faktura när vi mottagit din retur.

Vill du hellre använda ett annat transportbolag än DHL (som vi använder) går det självklart bra, men då står du som kund för den faktiskta fraktkostnaden.

 

Jag vill reklamera min vara, hur gör jag?


 

Om mattan eller varan du fått levererad är felaktig eller skadad på något sätt så tar du kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig. Bifoga gärna bilder på eventuella skador så kan vi snabbt hantera ditt ärende.

 

Jag vill köpa en matta som jag inte hittar i ert sortiment, kan ni beställa hem den?


 

Ja det löser vi! Finns mattan hos någon av våra leverantörer kan vi alltid beställa hem den. Maila eller ring oss så kollar vi upp det åt dig. 

 

Är fransen medräknad i mattans längd på mattor som har frans?


 

Nej, fransen är inte medräknad. Så står det att mattan till exempel är 200 cm lång så tillkommer fransens längd.

 

Vi är ett företag som är intresserad av att köpa ett större antal av en viss matta, kan vi få offert?


 

Självklart! Maila oss vilken eller vilka mattor det gäller så återkommer vi med en offert så fort som möjligt. Besök gärna vår företagssida för mer information och inspiration, som du hittar här!